Intervju - Abdulah Lemeš

Na Festivalu saza i sevdaha FESS Dr Hašim Muharemović Srebrenik 2019. g. koji je održan 14. 09. 2019. na ljetnoj pozornici Doma kultura kao gost-izvođač na sazu učestvovao je i Abdulah Lemeš sazlija iz Sarajeva.

Tom prilikom upriličen je kratak intervju sa ovim vrsnim sazlijom.Avdo Lemeš napominje kako on nije prvi puta u Srebreniku, da je dolazio i ranije oko 2003. g. na poziv BZK "Preporod" Srebrenik zajednom sa književnikom Nedžadom Ibrišimovićem i drugim umjetnicima. Sjeća se da je i prije 1992. dolazio u Srebrenik u okviru kontakata UPI-a i da se sjeća uspješnog srebreničkog privrednika Džafera Hogića.

RS: Gospodine Lemeš kada ste počeli svirati saz i šta Vas je opredijelilo ka tom instrumentu?

AL: Ja sam relativno kasno počeo svirati saz. Najprije sam pjevao zabavnu muziku, svirao sam i gitaru, a kasnije sam pjevao i sevdalinke uz orkestre. Otprilike u svojim 40 tim godinama sam se počeo baviti sazom i to sasvim slučajno. Moj otac je išao u Tursku i tom prilikom je kupio saz nekom čovjeku, koji kasnije nije htio da ga kupi. I taj saz je završio u našoj kući. Stao sam preslušavati kasetu Muhameda Hamića čisto radi tradicije i tako počeo svirati pomalo uz saz. Moja prva pjesma uz saz je Safo moja Safo. Tajne sviranja uz saz sam otkrivao uz pomoć jednog Muje limara, koji je i Hamića učio vještini sviranja uz saz. Do 1992. nisam imao nastupa uz saz. U ratu sam bio na liniji u Dobrinji i tom prilikom sam svirao jednom dok nas je obilazio rahmetli predsjednik Alija Izetbegović. Poslije 1995. nastupao sam u Fridriefshafenu u SR Njemačkoj sa grupom umjetnika iz Sarajeva i tako je krenulo. Bio sam član hora Dobrinja u kojem su bili kompozitor; Esad Arnautalić, Zatim Omer Pobrić, Safet Isović, violinista Dževad Šabanagić i dr. Svirao sam saz u otprilike 20 emisija Meraklije Vehida Gunića. Svirao sam u "Lisinskom" u Zagrebu dva puta. U Sava centru u Beogradu, zatim nastupao u Rijeci, Puli itd. Predstavljao sam BIH na Festivalu Etno muzike u Beogardu zajedno sa Almom Čardžić. Snimio sam 2007. CD "Od akšama do sabaha"

RS: Kako ocjenjuješ danas stanje u sevdalinci i sazu i odnosu institucija kulture?

AL: Saz i sevdalinka imaju krucijalnu ulogu u očuvanju kulture i tradicije u BiH. Nažalost saz i sevdalinka su na marginama intersovanja društva. A imamo sve prepostavke da to bude naš kulturni tradicijski, pa ako hoćete i turistički brend. Međutim, nažalost ono što je naše ne promoviše se u dovoljnoj mjeri.

RS : Gospodine Lemeš pripremate li novi materijal sazlijske muzike ?

AL: U pripremi je novi materijal koji će izaćim krajem godine i na kojem će biti obrađene stare sevdalinke poput one Travu pase kikavo jelenče i druge.

Razgovarao: Razim Slanjankić